Träna ute

Löpning är mångas absoluta träningsfavorit, som egen träningsform eller som komplement till annan träning. Löpning är framförallt effektiv konditionsträning, men du tränar även stabilitet, styrka och rörlighet. 

Fördelarna med att springa i grupp är flera. Det kan vara bra för dig som har svårt att komma igång med löpningen, för dig som har svårt att komma ut på löppassen när kvällarna mörknar eller för dig som trivs med tryggheten i en grupp. Oavsett nivå kan du vara med och inspireras och dela en träningsupplevelse med andra under ett engagerat ledarskap.

 

Löpning Distans 5 eller 10 km

I distans strävar vi efter att hålla ett jämt tempo under en bestämd tid eller sträcka. Vi strävar efter att du ska uppleva ett skönt flyt i din löpning.

Löpning - Kvalitetspass

I Kvalitetspass blandar vi övningar där vi utmanar kondition, teknik, snabbhet och löpstyrka. Vi strävar vi efter stor variation i tempo och belastning. Arbetsperioder varvas med återhämtning.

Alla löppass inleds med en uppvärmning och smidighetsträning och avslutas med gemensam stretch. Tempot är ca 5,30-6,30 min/km, men upplägget kan anpassas till både den ovane och den vanes förmåga. 

Löpning Distans 5 km är är i Höör, samling på Friskis % Svettis.
Löpning Distans 10 km är i Hörby, samling på Friskis & Svettis.