Spin

Spin är individuell konditionsträning på cykel, inomhus i grupp.

 

Spin distans

Här har du möjlighet att träna din kondition precis så mycket som du önskar. Det gör du utifrån din egen träningsnivå eller dagsform. Riktigt, riktigt tufft om du så vill, eller lättsamt och mindre svettigt. Du sätter själv nivån med hjälp av ledarens guidning i ansträngning och belastning. Du får energi från ledaren och musiken, samtidigt som du tränar utifrån din egen förmåga. Ledaren ger förutsättningarna, du bestämmer.

Ledaren ger dig information om rätt teknik och guidar dig genom passet så du vet när du kan ta det lite lugnare och när det är läge för utmaningar i teknik eller ansträngning.

Om ingen tid anges är passet 55 minuter.
Rekommenderad längd: 150 cm.

Våra cyklar är utrustade med SPD-pedaler.

Spin puls

Med hjälp av pulsklocka följer du din egen ansträngningsgrad. Ett stimulerande pass där du får direkt feedback på träningen. Upplägget på passen följer Spin. 

Spin intervall

Spin intervall lanserar vi för dig som är träningsvan och vill utvecklas. Spin intervall ger dig möjligheter att variera din konditionsträning bättre och bli ännu snabbare, starkare och uthålligare. Spin intervall finns i tre varianter: långa, pyramid och korta. 

Gemensamt för alla är att uppläggen är enkla och lätt att hänga med i. Intervallerna är jobbiga, mycket ansträngande i de längre till mycket, mycket ansträngande i de kort-korta. Eftersom du får flera återhämtningar under Spin intervall, kan du pressa dig hårdare. Spin intervall är tuffare konditionsträning, men också roligare, i alla fall om du tycker om den där extra kicken du kan få av att verkligen köra hårt. Passen kan köras med Puls.

Spin soft

För dig som vill träna lite lugnare. Perfekt som återhämtningspass efter en tuff träningsperiod, för att komma igång efter uppehåll eller om du är helt ny på Spin.

Giro 

Giro 4 är ett oerhört tufft och cykelnördigt spinningpass. Det har utvecklats tillsammans med Mattias Reck som är tränare för WorldTour-laget Giant-Alpecin. Giro 4 är uppdelat i fyra perioder och pågår i 24 veckor. Passet riktar sig cyklister och mycket rutinerade spinnare. Var med från början, att hoppa på i period 3 eller 4 blir tufft. Startar i oktober